måndag 3 december 2007

Träningsuppföljning v. 48

Planen/schemat:
Måndag: Vila
Tisdag: Styrketräning - 50 min
Onsdag: Löpning 40 min
Torsdag: Längdskidåkning 1 pass, 1 h
Fredag: Längdskidåkning 2 pass, 2,5 h
Lördag: Längdskidåkning 2 pass, 2,5 h
Söndag: Längdskidåkning 1 pass, 1 h
TOTALT: 8 pass, 8 h 30 min

Utfall:
Måndag: Vila
Tisdag: Styrketräning - 50 min
Onsdag: Löpning 40 min
Torsdag: Vila
Fredag: Längdskidåkning 1 pass, 1,5 h
Lördag: Längdskidåkning 1 pass, 20 min
Söndag: Längdskidåkning 1 pass, 40 min h
TOTALT: 5 pass, 3 h 30 min

Analys
Ingen direkt superträningsvecka, i tid i alla fall. Skidåkningen gick inte alls som planerat (se nedan).

Så här i efterhand var det förstås alldeles för optimistiskt att tro att det skulle funka att köra 2 ganska långa pass om dagen. De pass jag körde kändes ordentligt framför allt i armarna, men även på insida lår, i ryggen och i fötterna. Om inte förhållandena varit så usla, hade det dock ändå kunnat bli en hel del mer tid i spåren.

Observera: ingen cykling denna vecka! Det ska det bli mer av nästa vecka.


4 kommentarer:

FREDRIK sa...

Såg ändå ut som en rätt bra träningsvecka. Hellre kvalitet före kvantitet eller hur? :)

Kör hårt!

Ska du instruera något i vinter eller blir det bara egen träning?

Stina sa...

Så sant som det är sagt :-). Man har ju ofta lite för höga krav på sig själv...

Jag körde ett pass ikväll... Kommer att få fasta pass först i januari, ser det ut som. Tyvärr trivs jag alldeles för bra utan pass, hehe...

.stina

FREDRIK sa...

Hur brukar du lägga upp dina spinningklasser? Både rent musikaliskt och profilmässigt? Alltid lärorikt att utbyta erfarenheter. :)

Stina sa...

Jag har skrivit lite om det, har du kollat på det? Du hittar det under etiketten "Spinning" där jag skrivit om att "arbeta fram ett spinningpass" nåra inlägg ner. Jag försöker blanda både musik och träningstyper så gott det går. Mest för deltagarnas skull. Jag har även gjort temapass och rena bergs- och intervallpass, men ickecyklister brukar ruttna på det :-D