söndag 25 november 2007

Träningsuppföljning v. 47

Planen/schemat:
Måndag: Backträning med stavar (om pigg) - 4o min
Tisdag: Styrketräning - 50 min
Onsdag: Cyclocrosspass 50 min
Torsdag: Löpträning med backe -50 min
Fredag: Spinning med cykelklubben 90 min
Lördag: Vila
Söndag: Distanspass med damlaget 3 h
TOTALT: 6 pass, 7 h 40 min

Utfall:
Måndag: Vila
Tisdag: Styrketräning - 50 min
Onsdag: Vila
Torsdag: Löpträning med backe 50 min
Fredag: Spinning med cykelklubben 2 h
Lördag: Vila
Söndag: Distanspass med damlaget 3 h 50 min
TOTALT: 4 pass, 7 h 20 min

Analys
Två avvikelser från planen: vila på måndagen, för det behövdes efter en ganska tuff träning på söndagen. Onsdagens crosspass gick bort. Det är nog bara att inse att det inte blir mer crossträning förrän tidigt vår. Jag ids helt enkelt inte rengöra cykeln 2 ggr i veckan, så jag planerar ersätta det passet med ett spinning- eller löppass.

Ett pass har kommit till, ett löppass som avslutas med en backe. Det känns bra att komma igång så smått med löpningen igen. Det märktes dock på distanspasset att löpningen satte sina spår, för jag var stum och inte särskilt stark i backarna. Men det kommer, det är jag säker på.

Nästa vecka blir en helt annorlunda vecka. Då ska det bli åka skidor av!


2 kommentarer:

Terese sa...

Va. Jobbar du på SATS igen. Det visste inte jag. Men det var ju himlans trevligt. Hoppas att vi får ha kvar dig denna gång :-) Är det på Regeringsgatan du kör med klubben på fredagar, med Robban och Maria?

Stina sa...

Jojo! Efter ett samtal med Perman, så insåg jag att Sats är min klubb (visste jag iofs innan ;-). Jag kommer att få fast klass först till våren, dock, och vet ännu inte riktigt var.

Jajamensan, och de är superduktiga. Det är skönt att slippa vara instruktör ibland :-). Har fått jättemycket inspiration