söndag 18 november 2007

Träningsuppföljning v. 46

Planen/schemat:
Måndag: Backträning med stavar
Tisdag: Styrketräning
Onsdag: Cyclocrosspass
Torsdag: Vila
Fredag: Spinning med cykelklubben
Lördag: Vila
Söndag: Distanspass med damlaget

Utfall:
Måndag: Backträning med stavar
Tisdag: Styrketräning
Onsdag: Vila
Torsdag: Vila
Fredag: Vila
Lördag: Spinning, Cykel Puls
Söndag: Distanspass med damlaget

Analys
En liten ändring i planen: backträning med stavar. Tyvärr blev min tennisarm sämre av detta så jag får köra utan stavar. Annars blev det återigen nästan som planerat. Onsdagens cross föll bort, och jag fick flytta spinningen till lördagen. Jag skulle klara av ett pass till, men var samtidigt väldigt stark inför distanspasset. Nästa vecka blir det ett pass till!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Stina!

Tänkte höra med dig i egenskap av spinningproffs om du har några tips att ge om man skall köra ett maratonpass på spinningen på 2 el 3 timmar. Jag lade fram förslaget till vår ledare och hon nappade direkt men vi behöver ha lite hjälp med upplägg mm.
Även vi som deltar kan behöva lite hjälp med vad man bör tänka på, utrustningsmässigt, mathållning, pauser etc...
Hoppas din tennisarm ger sig snart!
Tack på förhand/Ove

Stina sa...

Hej Ove!
Jag har kört ett sånt pass en gång, och då la jag upp det så att jag gjorde en Vätternrunda av det. Mycket för att man ska ha nåt att tänka på under passet så man inte blir alldeles uttråkad. Jag delade upp passet i tre delar, en timme vardera. Första delen var från Mottala till Jönköping, Andra från Jönköping till Hjo och från Hjo till Mottala. Jag tog och ritade upp banprofilen på 3 stora pappersark, och anpassade musiken efter denna; det är ju en del backar, slättkörning osv. Under passet berättade jag hur det kan vara när man kör; mörkt i början och alla ljusen, lasagne i Hjo mm. Nu behöver man inte köra en Vätter ; en kompis kör ett Mount Everestpass utan att nånsin ha varit där. Men det är nog bra att hänga upp det hela på ett tema.

Som deltagare kan man tänka på att man kanske har med sig en extra tröja. Vad gäller mat, så finns det utmärkta energi-kakor. Kanske en banan. Paus tar man förstås om man behöver, men se det som en utmaning att köra 3 timmar utan ;-)
hils
stina