måndag 5 november 2007

Cykelcity, mycket mer än bra service

Jag fick bannor igår på söndagsdistansen för mina tjutande bromsar. Ja, till och med hot om att inte få följa med nästa gång om jag inte fixade dem. Faktum är att jag även fick en del hjälp och råd också.

Hur som helst bestämde jag mig för att ta cykeln till Cykelcity, där jag köpt den, för lite service. Jag hade nog väntat mig att få lämna in den och komma tillbaka och hämta den senare, men där fick jag tji. Carlos tog tag i cykeln på studs, justerade, testade och justerade lite till. Efter det var cykeln helt tyst. Nåja, så tyst som en cross nu blir. De är ju lite kända för att låta i bromsarna.

På Cykelcity får man alltid bra service. Det är man liksom bortskämd med. Men man får faktiskt mycket mer än bra service. Man blir alltid igenkänd, och man behöver aldrig känna sig dum med sina frågor, man behöver inte stressa. Man får kunskap, värme och omtanke. Man behöver inte boka "personlig shopping", det får man ändå när man kommer dit. Det är lite att som att komma hem till en kompis att gå och handla där. Man surrar lite med Carlos, Mario, Otto, Maria, Daniel mfl.

Jag har köpt både landsvägscykel och cross hos Cykelcity. Båda gångerna har jag fått massvis med tips och råd, inte bara om cykeln, utan också om cykling av Carlos och Mario, som jag handlat av. De har tagit sig tid och väglett mig, när de märkt att jag känt mig vilsen. Självklart gäller det dock att välja tillfälle när man behöver lite extra stöd. Men man kan nog inte förvänta sig jättebra service nånstans veckorna innan Vätternrundan...

Allt det här kan tyckas självklart, men om det vore så så skulle jag nog aldrig skrivit det här inlägget, eller hur?


Inga kommentarer: